24/01/2014
Andrej Godeša
Foto in viri: Renault
Skupina Renault je dosegla največjo rast v Evropi in prvo mesto v B segmentu
Na svetovnem avtomobilskem trgu, ki je lani zrasel za 3,9 odstotka, je prodaja osebnih avtomobilov (OA) in lahkih gospodarskih vozil (LGV) Skupine Renault znašala 2.628.208 vozil, kar je za 3,1 odstotka več kot v letu 2012. Skupina Renault je ob nadaljevanju mednarodne rasti dosegla največji napredek na evropskem trgu in svoj tržni delež povečala za 0,4 odstotne točke na 9,5 odstotka. Z 1.301.864 vozili, ki jih je Skupina prodala v Evropi, je dosegla 2,4-odstotno rast prodaje, čeprav je evropski trg lani upadel za 1,7 odstotka.
Na evropskem trgu, ki je sicer upadel za 1,7 odstotka, je prodaja skupine Renault ob nadaljevanju neoporečne komercialne politike zrasla za 2,4 odstotka, njen tržni delež pa za 0,4 točke na 9,5 odstotka. Znamka Renault je bila tretja na trgu po prodaji osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil (LGV) in dosegla 7,4-odsoten tržni delež. Že šestnajsto leto zapored je ohranila vodilno mesto v segmentu LGV s 14,5-odstotnim tržnim deležem. Kot prva znamka, ki je ponudila štiri električne modele, ima Renault s 37-odstotnim tržnim deležem in 15.048 prodanimi vozili (ne upoštevajoč Twizy) vodilno mesto na evropskem trgu.
Novi Clio in Captur sta Renaultu omogočila, da je v segmentu B osvojil prvo mesto v Evropi. V Franciji je znamka Renault okrepila svoj vodilni položaj. Šest modelov Skupine se je uvrstilo med deset najbolje prodajanih na francoskem trgu. Na trgu LGV je znamka še naprej prevladovala z 31,7-odstotnim tržnim deležem (za 0,5 točke manj), čeprav je število novih registracij upadlo za 5,8 odstotka.
Novi Clio je bil najbolje prodajani avtomobil v Franciji (119.367 primerkov osebnih in dostavnih različic) in tretji najbolje prodajani v Evropi (272.741 primerkov OA in LGV). Captur je z julijem prevzel vodilno mesto v svojem segmentu v Franciji (39.783 primerkov) in v Evropi (86.804 primerkov).
Dacia je v Evropi med vsemi znamkami dosegla največjo rast, saj je njen tržni delež zrasel za 0,5 točke na 2,1 odstotka. Dacia je bila peta najpomembnejša znamka v Franciji, kjer je tržni delež še povečala za 0,6 točke na 4,3 odstotka zahvaljujoč uspešnosti Novega Sandera, ki je po prodaji fizičnim osebam osvojil tretje mesto na trgu. Širitev znamke se je nadaljevala tudi v letu 2013, saj so jo uvedli na šestih novih trgih: v Združenem kraljestvu, Irski, Danski, Cipru, Malti in Norveški. V Združenem kraljestvu je Dacia nastopila januarja in lani dosegla že 17.146 novih registracij in 0,7-odsoten tržni delež. Dacia je napredovala na številnih trgih, ki so sicer beležili rahel upad: v Franciji (+ 11 %), Španiji (+ 80,9 %), Belgiji (+ 32,8 %), Portugalski (+ 74 %), Italiji (+ 4,7 %) in Nizozemski (+ 49 %).
Na območju Evrazije je Renault dosegel rekordno leto z 11,6-odstotno rastjo prodaje. Skupina Renault je po prodaji druga znamka v Rusiji. Z več kot 232.000 prodanimi vozili so dosegli nov rekord, tržni delež pa je prvič presegel 7 odstotkov. V Rusiji, ki je tretji najpomembnejši trg Skupine Renault so dosegli rekordno prodajo tako po številu vozil (210.099, + 10,7 %) kot po tržnem deležu (+ 1,1 točke na 7,6 odstotka), čeprav je trg skupno upadel za 5,9 odstotka. Renault je bil tudi zaradi uspešnosti modela Duster, ki je bil lani vodilni SUV na trgu, prva tuja znamka v Rusiji in skupno na drugem mestu – takoj za Lado. Renault je nadaljeval svojo širitev v državah SND (Skupnost neodvisnih držav) na območju nekdanje Sovjetske zveze, kjer je prodajo več kot podvojil (+ 140 %), tržni delež pa povečal za 1,4 točke na 4,1 odstotka.
Skupina Renault je nadaljevala svojo rast tudi na svetovnem trgu kljub zastojem na posameznih razvijajočih se trgih in zaostritvi mednarodnih sankcij proti Iranu. Skupno število novih registracij je zraslo za 3,8 odstotka, vendar je rast brez Irana, kjer je zastoj v poslovanju prinesel za približno 64.500 vozil manjšo prodajo, znašala 9,7 odstotka. Brazilija in Rusija sta ohranila položaja drugega oziroma tretjega najpomembnejšega trga Skupine. Delež prodaje Skupine izven Evrope je znašal 50,5 odstotka, kar pomeni rast za 0,4 točke oziroma 1.326.344 prodanih vozil.
Novi modeli znamk Renault in Dacia so povsod dosegli pričakovane uspehe. Novi Clio in Captur sta potrdila uspešnost prenove ponudbe Renaulta, ki temelji na dovršenem oblikovanju, povezljivosti in učinkovitejših motorjih. Model Duster, ki na trgih nastopa pod znamkama Renault in Dacia, je bil s skupno 376.672 prodanimi primerki najbolje prodajan model Skupine. V Evropi je bila Dacia zahvaljujoč Novemu Sanderu (117.868 prodanih primerkov, 68,3-odstotna rast) najhitreje rastoča znamka, saj je svoj tržni delež povečala za 0,5 odstotne točke.
Prodaja znamke Renault je v primerjavi z letom 2012 lani zrasla za 0,4 odstotka. Znamka Renault je imela z 2.131.494 vozili v skupni prodaji Skupine 81,1-odsoten delež.
Prodaja znamke Dacia je zrasla za 19,3 odstotka na 429.540 vozil, kar gre v veliki meri pripisati uspešnosti modela Duster ter prenove modelov Logan in Sandero. Dacia ima najmlajšo ponudbo v Evropi, ki je od uvedbe modela Lodgy povprečno mlajša od dveh let, v skupni prodaji Skupine pa je dosegla 16,3-odsoten delež.
V letu 2013 je Renault Samsung Motors prodajo v Južni Koreji in Južni Ameriki povečal za 2,3 odstotka. Leta 2012 uveden načrt prestrukturiranja prodajne mreže in ponudbe modelov v Južni Koreji že prinaša prve rezultate. Po težavnih prvih petih mesecih lanskega leta je RSM naslednjih sedem mesecev nenehno dosegal boljše prodajne rezultate kot v letu 2012.
V letu 2014 naj bi svetovni avtomobilski trg dosegel zmerno 2-odstotno rast glede na leto 2013, predvsem na račun rasti na Kitajskem. Na evropskih trgih in v Franciji, kjer je prodaja začela rasti v drugem polletju 2013, naj bi prodaja rahlo zrasla – za 1,0 odstotek.
Novejši članki
-
01/02/2019
Uspehi skupine Renault v 2018
Na kratko: skupna prodaja Skupine Renault je lani zrasla za 3,2 odstotka ob vključitvi znamk Jinbei in Huasong s 1. januarjem 2018. V primerljivem okviru z letom 2017 je število...
-
23/01/2019
Borgward še diha
Borgward se prerazporeja. Podjetje je opustilo svoje opcije za nakup zemljišča in graditev obrata v Bremnu. Prav tako so predelali svoj terminski načrt in, kot poročajo...
-
21/11/2018
EICMA 2018
Na milanski motoristični razstavi EICMA, ki se je letos odvijala med 6. in 11. novembrom so razvrščali motocikle ne le po načinu pogona, moči in namenu uporabe temveč tudi...
-
19/11/2018
Dirka FIA WEC – Šanghaj 2018
Dirkači Nicolas Lapierre, André Negrão in Pierre Thiriet so po dirki 6 ur Šanghaja že petič zapored stali na zmagovalnem odru. Po koncu zaradi slabih razmer razkosane dirke...
-
19/11/2018
Novi Mitsubishi L200
Mitsubishi je v preteklem tednu pričel s prodajo prenovljenega modela L200 na tajskem trgu. Prenovljeno poltovorno vozilo ima spremenjeno ozko masko in višje žaromete. Tudi...
-
18/10/2018
Renault Clio E1
Matej Grudnik je v tovarni Revoz v Novem mestu v preteklem tednu premierno predstavil dirkalnik Renault Clio E1, novi dirkalnik izdelan izključno za gorske hitrostne dirke. Z...
-
22/06/2018
Vrednost rabljenih vozil leta 2022
Pri nakupu novega vozila ne odločata toliko davek ali zavarovanje, kot izguba vrednosti po nekaj letih. Da bi kupcem vozil dal nekaj osnovnih vodil glede tega, sta medijska hiša...
-
14/06/2018
Vpoklic zvezd
V ponedeljek 11. junija 2018 je bil šef skupine Daimler Dieter Zetsche na razgovoru pri nemškem zveznem ministru za promet Andreasu Scheuerju. Ta je odredil vpoklic 238.000...
-
13/06/2018
Formula 1 – VN Kanade 2018.
Sebastian Vettel je s Ferrariejm dosegel prvo mesto, Valtteri Bottas z Mercedesom drugi, Max Verstappen z Red Bull Racing TAG Heuer je bil tretji. Moštvo Renault Sport Formula...
-
07/06/2018
Daimler investira v Madžarsko
Družba Mercedes-Benz Cars je v madžarskem kraju Kecskemét pričela z gradnjo prvega »Full-Flex« obrata. Podjetje bo v novi obrat za proizvodnjo osebnih vozil investiralo...
Več...