30/04/2012
Andrej Godeša
Foto in viri: Daimler AG, Burkhard Assmus, ampnet
Svetovna premiera v Amsterdamu – družina je popolna
Z mestnim dostavnim vozilom Citan bo Mercedes-Benz v začetku septembra 2012 dopolnil svojo paleto kombiniranih tovornih vozil. V Amsterdamu je bila na razstavi gospodarskih vozil svetovna premiera vozila, ki bo od septembra na voljo najprej v štirih motornih izvedbah in s tremi medosnimi razdaljami. O cenah Stuttgartčani zaenkrat še ne govorijo, vendar bodo v tem razredu morale biti konkurenčne.
Volker Mornhinweg, vodja oddelka kombi vozil pri Mercedes-Benzu je novo mestno dostavno vozilo na kratko opisal takole: »Občutiš ga kot Mercedes-Benz, pelje kot Mercedes-Benz in videti je kot Mercedes-Benz.«
V tem segmentu je sicer že precej podobnih majhnih dostavnih vozil, vendar Mercedes ne bi bil Mercedes, če ne bi do konca leta uspel izpolniti svojega prodajnega načrta. Ta je za letos postavljen na 10.400 primerkov že zdaj pa so ocene za novo zvezdo na transportnem nebu pozitivne. Zvezda na motornem pokrovu ali v maski hladilnika privlači, čeprav Citan ne more skriti svojega sorodstva z Renault Kangoojem. Avto je rezultat kooperacije Mercedes-Benza s Francozi, vendar tega, da pod lepo ukrojeno pločevinasto obleko z zvezdo na maski tiči Francoz, nihče v koncernu ne sliši rad. Vloženega je bilo preveč truda obeh strani.
Svojo prodajno premiero bo Mercedes-Benz Citan doživel septembra na razstavi gospodarskih vozil IAA v Hannovru. Vozilo bodo izdelovali v treh variantah medosnih razdalj, treh karoserijskih izvedbah in s štirimi različnimi motorji. Trije turbodizel motorji z direktnim vbrizgavanjem z močmi od 55 kW do 81 kW in bencinski motor s 84 kW bodo pokrili vse zahteve. Vsi trije dizelski motorji bodo serijsko opremljeni s filtrom trdnih delcev. Vgradili bodo 5- ali 6-stopenjski ročni menjalnik. Varianta na plin ni predvidena, zaenkrat razmišljajo le še o hibridni izvedbi.
Citan je odgovor Stuttgarta na zahteve po transportu v mestnem prometu. Osnova je dostavno vozilo v treh dolžinah karoserije: 3,93, 4,32 ali 4,71 metrov. Poleg tega bo na voljo še kombinirano 5-sedežno vozilo (Citan Mixto) s preklopnimi zadnjimi sedeži, predelno mrežo med potniškim in nakladalnim prostorom ter dvoja potisna vrata ob straneh. Osnovo ima v verziji z najdaljšo medosno razdaljo. Tretja osnovna izvedba bo Citan kombi, prav tako 5-sedežno vozilo s preklopnimi zadnjimi sedeži in drsnimi vrati (po želji na obeh straneh), vendar na podlagi srednje dolge medosne razdalje. Ta izvedba bi morala obveljati za naslednika zapostavljenega Vanea. Poleg tega bodo na voljo glede na model tri variante vse do 2200 kilogramov največje dovoljene teže. Kot alternativa serijsko vgrajenim navpično deljenim zadnjim vratom bo mogoče naročiti tudi enojna vrata, ki se bodo odpirala navzgor kot podaljšana streha. Opcijske strešne letve bodo še razširile nakladalni prostor.
Tudi pri tem Mercedesovem modelu je samoumevna obsežna oprema za zagotavljanje varne vožnje. Serijsko vgrajeni elektronski sistem prilagodljive stabilizacije »ESP« prepozna stopnjo naloženosti vozila. ESP v Citanu združuje funkcije sistema proti blokiranju koles ABS, VDC kontrolo pre- in pod-krmiljenja, kot tudi sistema sledenja koles TCS. Poleg tega zajema tudi upravljanje ASR sistema regulacije pogona proti zdrsu koles, kot regulaciji momenta zaviranja in pogona. Prav tako serijsko je vgrajena asistenca speljevanja, varnostni pasovi z nastavitvijo višine in voznikova zračna blazina. Pri kombinirani izvedbi Citana bodo v ceno vključene še zračna blazina za sovoznika in blazine za zaščito prsnega koša in glave ob oknih na obeh straneh.
Velik predal spredaj, odlagalna polica med prednjima sedežema, kot tudi praktične poličke nad glavo po celotni širini vozila nad vetrobranskim steklom služijo odlaganju manjših in večjih kosov opreme šoferskega vsakdana.
Citan je mala mestna delovna žival, tega ne bo moč zlahka ovreči. In vendarle, ali pa prav zato – svet čaka na malega prevoznega profesionalca iz hiše Mercedes-Benz. Citan zaokrožuje ponudbo gospodarskih vozil še navzdol in ponuja poleg številnih možnosti uporabe s paketom Blue-Efficiency in do 40.000 kilometrov (oziroma do dve leti) dolgimi servisnimi intervali tudi velik korak v smeri gospodarnosti.
Novejši članki
-
21/03/2019
Prenovljeni Renault TWINGO
Prenovljeni Twingo je bolj prefinjen, enako zabaven in okreten, moderniziran in ima spremenjeno podobo! Znotraj in zunaj prinaša nove možnosti za prilagoditve osebnemu okusu. Z...
-
01/02/2019
Uspehi skupine Renault v 2018
Na kratko: skupna prodaja Skupine Renault je lani zrasla za 3,2 odstotka ob vključitvi znamk Jinbei in Huasong s 1. januarjem 2018. V primerljivem okviru z letom 2017 je število...
-
23/01/2019
Borgward še diha
Borgward se prerazporeja. Podjetje je opustilo svoje opcije za nakup zemljišča in graditev obrata v Bremnu. Prav tako so predelali svoj terminski načrt in, kot poročajo...
-
21/11/2018
EICMA 2018
Na milanski motoristični razstavi EICMA, ki se je letos odvijala med 6. in 11. novembrom so razvrščali motocikle ne le po načinu pogona, moči in namenu uporabe temveč tudi...
-
19/11/2018
Dirka FIA WEC – Šanghaj 2018
Dirkači Nicolas Lapierre, André Negrão in Pierre Thiriet so po dirki 6 ur Šanghaja že petič zapored stali na zmagovalnem odru. Po koncu zaradi slabih razmer razkosane dirke...
-
19/11/2018
Novi Mitsubishi L200
Mitsubishi je v preteklem tednu pričel s prodajo prenovljenega modela L200 na tajskem trgu. Prenovljeno poltovorno vozilo ima spremenjeno ozko masko in višje žaromete. Tudi...
-
18/10/2018
Renault Clio E1
Matej Grudnik je v tovarni Revoz v Novem mestu v preteklem tednu premierno predstavil dirkalnik Renault Clio E1, novi dirkalnik izdelan izključno za gorske hitrostne dirke. Z...
-
22/06/2018
Vrednost rabljenih vozil leta 2022
Pri nakupu novega vozila ne odločata toliko davek ali zavarovanje, kot izguba vrednosti po nekaj letih. Da bi kupcem vozil dal nekaj osnovnih vodil glede tega, sta medijska hiša...
-
14/06/2018
Vpoklic zvezd
V ponedeljek 11. junija 2018 je bil šef skupine Daimler Dieter Zetsche na razgovoru pri nemškem zveznem ministru za promet Andreasu Scheuerju. Ta je odredil vpoklic 238.000...
-
13/06/2018
Formula 1 – VN Kanade 2018.
Sebastian Vettel je s Ferrariejm dosegel prvo mesto, Valtteri Bottas z Mercedesom drugi, Max Verstappen z Red Bull Racing TAG Heuer je bil tretji. Moštvo Renault Sport Formula...
Več...