16/06/2011
Prevod: Andrej Godeša
Drugi avtorji: Timo Völker, Die Presse, Nemčija
Dobre lastnosti so obdržali, slabe pa vrgli čez krov. S60 je nekakšen ubežnik iz nemškega glavnega toka. Za nostalgike je sedanja novost v srednjem razredu težka preizkušnja.
Kitajcem lahko le čestitamo. Za znesek, ki bi ga deželne banke najraje pozabile še pred malico, je Geely dobil evropskega proizvajalca z imenom in ugledom. Že leta je bil v slabi formi in četudi staremu lastniku Fordu v desetih letih ni uspelo pripeljati švedsko znamko k profitu, so ti uspeli spraviti na pot prave avte – recimo XC60. Lahko se zahvali gospodu Liju Shufuju iz firme Geely.
In vse skupaj bo še veliko bolje. V Göteborgu pod vodstvom novega CEO Stephana Jacobyja (prej v VW) precej delajo na podobi znamke: varnost ne bo več igrala glavne vloge. Šokantno!
Za nostalgike je že aktualni prispevek v srednjem razredu huda stvar. Tako S60 ne ponuja prav nobene reminiscence na švedsko jeklo.
Kratki previsi, na splošno izjemno dobro ujeti proporci in ljubko dinamične barve od nosa do zadka, vrline s katerimi se prejšnja generacija ni mogla pohvaliti. Njihov jezik oblik ni peljal nikamor.
Odstranjene slabosti
S60 prav tako ni kakšen mešanec. Vendar začnimo pri notranjosti, kjer prevladuje skandinavska preglednost s poudarjenim razumevanjem oblik in materialov. Že pozicija sedeža z volanom, ki se ga da primakniti k telesu, kot ste se to učili pri pouku varne vožnje, napoveduje napredek. Glede ergonomije sodi notranjost S60 med najboljše prispevke na trgu. To pomeni da so odstranili vse stare pomanjkljivosti, kot je bil na primer neizrekljivo slab navigacijski sistem, ki je kar naprej nekaj brkljal po cestnih kartah.
Nova upravljalna konzola, ko pomislimo na staro nas kar strese, je spretno strukturirana in nas s pomočjo privlačne grafike monitorja z visoko ločljivostjo vodi do vrste sklopov avtomobila. Od prvovrstne Bluetooth telefonije do klimatske naprave. Fina nastavitev kompresorja klimatske naprave, na primer, omogoča tisto o čemer sanjajo občutljivi vozniki, enkratno, izjemno natančno nastavitev klime brez prepiha in ledenih tokov. To je veliko vredno, prav tako kot tempomat z nastavitvijo oddaljenosti od vozila pred vami in avtomatska zasilna zavora, ki se vključi v mestni vožnji, ko kdo skoči pred vas.
T5 odgovarja športno naravnanemu »R-dizajnu« vendar je zavajajoč: številke pri Volvu ne dajo več podatka o številu valjev. Jedrnatega 5-valjnega bencinskega motorja v S60 ne boste več videli, vendar je vožnja z mehko polnjenim 177 kW dvolitrskim 4-valjnim motorjem dobra tolažba.
V smislu varčevanja je tudi, kot običajno pri Volvu, 6-stopenjski menjalnik z dolgimi pomiki, a prijetno gladek, ki izdatno vodi preko celotnega območja vrtljajev, a jemlje motorju ostrino, ki bi jo ta lahko dosegel. Vendar se moč dobro čuti in veselje do vrtenja s svojim nevsiljivim zvokom vabi voznika. Vožnjo smo zaključili z 9,4 litri, spoštljivo. Med vožnjo s pogonom na prednja kolesa ima S60 dober občutek za agilnost in udobje na dolgih potovanjih; dušenje zvoka je dobro.
Dramatično boljši, vendar še najprej samosvoj: S60 je ena od prodornih alternativ.
Odpri originalni članek v novem oknu >