30/11/2012
Andrej Godeša
Foto in viri: Toyota
Svetovna premiera četrte generacije v Los Angelesu
Toyota je na avtomobilski razstavi Los Angeles Auto Show (od 30. novembra do 9. decembra 2012) predstavila svoj novi model RAV 4. Kompaktni SUV avto je zdaj še zmogljivejši, čistejši in predvsem bolj praktičen. Toyota je veliko pozornosti posvetila dejstvu, da gre v bistvu za družinsko vozilo, saj prevladujejo kupci iz tega segmenta.
Toyota je leta 1994 s predstavitvijo prvega RAV4 (Rekreativnega Aktivnega Vozila s 4-kolesnim pogonom) ustvarila nov segment kompaktnih SUV. Prvi »mestni terenec« dolg vsega 3,69 metrov se je močno razlikoval od tradicionalnih terenskih vozil, saj je imel prostorno samonosno karoserijo, prečno postavljen 2-litrski motor in posamične obese. Toyota je prva praktično združila zasnovo cestnega s terenskim vozilom. Kako vizionarska je bila njihova odločitev pove dejstvo, da je danes na trgu v tem segmentu kakih 20 različnih modelov.
Toyota je v 150 državah sveta predstavila že tri generacije RAV4 in v preteklih letih prodala več kot 4,5 milijonov primerkov, od tega 1,2 milijona v Evropi. Nova, četrta generacija RAV4 v popolnosti povzema prednosti svojih predhodnikov, poleg tega pa skuša še bolje ustreči rastočim zahtevam družin z aktivnim, dinamičnim načinom življenja, ki zahtevajo prostornost in prilagodljivost. Vozilo odlikujeta stil, dovršena notranjost, dinamični pogonski sklop ter učinkoviti motorji za zabavno vožnjo.
Novi RAV4 je precej daljši (+205 mm), širši (+30 mm) in nižji (-25 mm) od predhodnika. Odlikuje se z novo linijo, ki izkazuje vsestranskost prostornost in izboljšane dinamične lastnosti. Povsem nova zunanjost je zmes svežih elementov Toyotinega oblikovalskega jezika in mišičastega videza, kakršnega pričakujemo od terenskih vozil. Prednji del vozila nosi nezgrešljiv novi Toyotin obraz z značilno oblikovano rešetko maske in žarometi. Profil vozila poudari visoke boke in prepoznavno linijo RAV4. Zadaj je zgornji del kabine pomaknjen navznoter, s čimer je poudarjena moč in stabilnost. Zadnja vrata so opremljena s usmerjevalnikom zračnega toka in se odpirajo navzgor.
Nova notranjost še bolje poudarja prostornost in praktičnost. Linije so čiste in preproste, poudarjajo širino vozila ter ob izdatni uporabi kakovostnih materialov poskrbijo za pridih prestiža, ki je dodatno poudarjen še s sodobno osvetlitvijo vozila ter modro osvetlitvijo armaturne plošče. Sedeži so 5 mm nižji ter 15 mm daljši in vozniku zagotavljajo bolj ergonomsko sedenje ter boljši pregled nad vozilom in cestiščem.
Vozilo je ohranilo kompaktnost in okretnost, a dolžina 4,57 m in medosna razdalja 2660 mm omogočata znatno večji notranji prostor, s katerim se RAV 4 po udobju in prostornosti lahko primerja z večjimi vozili. Razdalja med sprednjimi in zadnjimi sedeži (970 mm) je sedaj največja v razredu. Zadnji sedeži so povečani in nudijo boljši bočni oprijem. Vgrajen sistem »Easy Flat« omogoča, da se oba dela zadnje klopi neodvisno zložita (preklop v razmerju 60:40) in pogrezneta proti dnu vozila. Prtljažni prostor je daljši in večji (547 litrov). Tudi skriti prostor pod ravnim dnom prtljažnika je močno povečan (z 51 na 100 litrov).
V Evropi bodo na voljo trije motorji: bencinski 2,0-litrski s 111 kW moči, novi 2,0-litrski dizelski z močjo 91 kW (in na žalost le s pogonom na prednja kolesa) in že znani 2,2-litrski dizelski s 110 kW moči. Emisije ogljikovega dioksida so v povprečju 12 odstotkov nižje kot pri prejšnji generaciji motorjev. Že prejšnje generacije RAV4 so slovele po udobju, lahkotni vožnji, okretnosti ter zavidljivih terenskih sposobnostih. Četrta generacija bo razvajala s temeljito rekonstruiranim sprednjim in zadnjim podvozjem izboljšanim električnim ojačevalnikom volana, novim integriranim dinamičnim pogonskim sklopom ter z novim »Sport« načinom vožnje. Spremembe, ki omogočajo večjo stabilnost in agilnost vozila, s tem pa tudi večjo varnost in še več veselja pri vožnji.
Novi RAV4 je lahko opremljen z najsodobnejšim elektronskim sistemom za vožnjo navzdol in navkreber. Sistem, ki sodi v serijsko opremo vseh vozil z avtomatskim menjalnikom je posebej dobrodošel pri vožnji po poledenelih in zasneženih podlagah. Samodejno izbira prestavna razmerja, nadzira hitrost in zavira vsako kolo posebej ter tako mogoča vozniku ohraniti želeno smer vožnje.
Integrirani dinamični pogonski sistem inteligentno usklajuje delovanje elektronskih sistemov vozila VSC (elektronski nadzor stabilnosti vozila), EPS (električni servo volan) itd., s čimer izboljšuje zmogljivost in varnost ter olajša upravljanje vozila. Nov je tudi dinamični sistem vklopa štirikolesnega pogona s pomočjo elektromagnetne sklopke nameščene v sprednji del zadnjega diferencial. Ta stalno nadzira razmerje pogona med sprednjo in zadnjo osjo, v normalnih voznih pogojih pa avtomatično izbere prednji pogon in tako zmanjša porabo goriva. Dinamični nadzor 4 kolesnega pogona stalno primerja podatke najrazličnejših tipal (vrtenje koles, položaj volana, lopute plina, stopnjo zanašanja vozila…) in po potrebi nemudoma vklopi štirikolesni pogon.
Kadar je vključen novi način vožnje »Sport«, ki sodi v standardno opremo vozil s štirikolesnim pogonom, takoj ob premiku volana usmeri pogon tudi na zadnja kolesa, s čimer zmanjša obremenitev prednjih koles. Razmerje prenosa pogona je odvisno od položaja volana. Način »Sport« inteligentno vpliva tudi na menjalnik, zmanjša ojačitev volana, poveča odzivnost stopalke plina in omogoči višje vrtljaje motorja. Za terensko vožnjo služi gumb, ki fiksira pogonsko razmerje med prednjo in zadnjo osjo na 50:50 pri hitrostih do 40 km/h.
V treh generacijah razvoja je RAV4 postavil zelo visoka merila aktivne in pasivne varnosti potnikov in pešcev. Četrta generacija s čvrsto kletko in veliko absorpcijsko sposobnostjo karoserije varuje še bolje. Naslonjala s sistemom proti nihajnim poškodbam vratu in 7 zračnih blazin vključno s kolensko blazino voznika in z bočnimi blazinami s po dvema komorama sodijo v serijsko opremo. V elektronsko opremo novega RAV4 sodijo še avtomatski vklop in izklop dolgih luči, monitor mrtvih kotov ter asistenca za ohranjanje smeri vožnje. Posebna kamera nadzira pot pred vozilom ter avtomatsko preklaplja med dolgim in kratkim snopom prednjih žarometov. Monitor mrtvih kotov s posebnim radarskim tipalom ugotovi prisotnost vozila v mrtvem kotu in s pomočjo indikatorja na zunanjem ogledalu na to opozori voznika.
Novejši članki