Andrej Godeša
Foto in viri: Worldcarfans.com, Motor-talk.de, Krone.at
Volkswagen dobro skriva podobo in druge podrobnosti o sedmi generaciji Golfa
Kakšna bo najnovejša – 7 generacija Golfa, skrivajo in varujejo v večji tajnosti kot kakšno državno skrivnost. Medtem so že zagnali proizvodnjo novega vozila v centralnih obratih v Wolfsburgu in Zwickauu. Točnih uradnih informacij o videzu in drugih podrobnostih kljub številnim vohunskim posnetkom, ki krožijo po internetu, še vedno ni na voljo. Treba bo potrpeti do 4. septembra 2012, ko bo premiera v Berlinski nacionalni galeriji.
neuradni posnetki testne vožnje bodočega Golfa
Novi Golf je za skupino Volkswagen izjemnega pomena. Vozilo ne brani le tržnega deleža v razredu kompaktnih vozil pred Toyoto, Hyundaijem in drugo konkurenco, temveč skuša nadaljevati tudi zgodbo o uspehu, ki se je začela že davnega leta 1974 s prvo generacijo Golfov. Konec koncev ta zgodba zagotavlja delo več kot 50.000 zaposlenim. V tej številki so seveda poleg delavcev Volkswagnovih obratov všteti tudi zaposleni pri dobaviteljih materiala in Golfovih komponent.
Samo v letu 2011 so izdelali skupaj 914.000 vozil Golf šeste generacije, do danes pa skupaj več kot 26 milijonov vseh izvedb teh vozil od prve do zadnje generacije. S tem je Golf dostojno nadaljeval uspeh svojega predhodnika »hrošča«. Skupaj sta najbolj prodajani vozili vseh časov. Golf je vedno predstavljal merilo za druge. Po njem so oblikovali ter imenovali razred »kompaktnih« vozil. Vendar se ne smemo slepiti. Njegov vpliv na trgu pada. Leta 1995 so v Nemčiji prodali 350.000 Golfov. Takrat je to pomenilo 54% vseh prodanih vozil v tem segmentu. Danes z 200.000 prodanimi Golfi v Nemčiji držijo »le« še 28% trga.
Da ne bi pokvarili dosedanjega uspeha so sedmo generacijo Golfa močno obnovili in nadgradili z nekoliko bolj ploskim, nižjim ter daljšim profilom. Treba je pač iti s časom naprej. A Volkswagnovi oblikovalci zagotavljajo da so močno pazili, da se nova verzija vseeno ne bi preveč oddaljila od uveljavljenih oblik. To kažejo tudi vohunske slike, ki bojda pripadajo novemu Golfu.
Uradno torej ni ničesar znanega, razen, da bo vozilo tako kot Audi A3 grajeno po konceptu modularne prečne gradnje MQB. Ta sistem so pravzaprav razvijali že vzporedno z nastajanjem prejšnje generacije Golfa od leta 2007 naprej. Variabilna sestavljanka zagotavlja platformi s standardiziranimi sestavnimi elementi več prostora, nižjo težo, do 20% nižje stroške izdelave in do 30% hitrejši proizvodni proces. Ob večjem obilju prostora bo poskrbljeno tudi za možnost naknadne vgradnje ali nadgradnjo z različnimi dodatnimi sistemi za podporo vozniku. Po svoji premieri v Berlinu se bo Golf sedme generacije nekaj pozneje predstavil še širokim množicam na Pariškem avtomobilskem salonu.
Prednja os bo pomaknjena za 59 milimetrov naprej in toliko večji bo medosni razmik in večja notranjost (na eni od fotografij je sicer videti to spremembo na zadnji in ne na prednji osi). Tudi celotna dolžina 4.255 milimetrov bo za 56 milimetrov večja kot pri prejšnji generaciji. Vozilo bo 13 milimetrov širše in 28 milimetrov nižje. Prtljažni prostor bo zrasel s 350 litrov na 380 litrov. Zaradi lažje gradnje bo vozilo kljub večjim zunanjim meram za 100 kilogramov lažje kot prejšnja generacija. Osnovna teža bo znašala 1.150 kilogramov. To je celo 13 kilogramov manj kot pri Golfu četrte generacije iz leta 1997. Zaradi cenovnih razlogov so se odrekli večji uporabi aluminija, raje so uporabili jeklo različnih debelin. Tega so z vročim postopkom preoblikovali za večjo nosilnost in trdnost. Na ta način so še povečali varnost v primeru trka.
Zaradi izboljšane aerodinamike in motorjev ter nižje teže bosta poraba goriva in emisije še nižje. V motornem prostoru bo tudi dovolj prostora za bodoče Euro-6 sisteme čiščenja izpušnih plinov. Najbolj varčni bencinski motor bo porabil vsega 4,8 litrov goriva na 100 kilometrov, dizelska verzija pa le še 3,2 litre. V izpuhu tako le od 118 do 85 gramov ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer. Bencinski motor je zdaj kar 23% varčnejši od predhodnika. Seveda so za dosego dobrih rezultatov uporabili tudi Start-Stop tehniko motorjev. In jasno, obljubljajo tudi 7-stopenjski DSG menjalnik ter za vročekrvneže GTI verzijo s »par sto konji«.
Sedeži v novem Golfu 7 bodo 12 milimetrov nižji. Stikala ter instrumenti so belo osvetljeni. Ročna zavora se vključi električno. Predal v sredinski konzoli bo meril 2,1 litra. Serijsko vgrajen LCD ekran bo prevzel vse prikaze računalnika vozila. V osnovni verziji bo meril 12,7 centimetrov (5 palcev) in kazal črno-bele podatke lastniki pa bodo pogrešali radijsko funkcijo. Z opcijo boljše opreme bo mogoče naročiti 14,9 centimetrski ekran (5,8 palcev) v katerega bo že integriran GPS sistem navigacije. Najbolje opremljena vozila bodo razpolagala z 20,3 centimetrskim ekranom (8 palcev) in vgrajenim 64 GB Flash trdim diskom. V sistem bo integriran WLAN in DVD. Vse variante bodo razumele dotik s prstom, multi-funkcijskega gumba kot ga imajo lastniki Audijev ali BMW-jev v tem avtu ne bo treba.
Med elektronskimi pomagali bo novi Golf uporabljal celo vrsto sistemov, ki bodo olajšali voznikovo delo: sistem proti verižnemu trčenju, sistem za zaviranje v pogojih mestne vožnje, zgodnje odkrivanje utrujenosti šoferja, prepoznavanje prometnih znakov, asistenco za lažje parkiranje, prižiganje luči in držanje voznega pasu, tempomat s prepoznavanjem razdalje med vozili. Nekateri od teh sistemov bodo na voljo serijsko, drugi za doplačilo, kateri bomo šele izvedeli. V LED tehniki bodo meglenke, ksenonske luči bo mogoče naročiti že od vsega začetka.
V prodajnih salonih v Nemčiji bo na voljo že od novembra 2012. Karavanska različica Variant naj bi bila na voljo v začetku leta 2013. Cene? Pustimo se presenetiti.
Seveda pa so vsi tile podatki še zelo neuradni in bo treba na kaj bolj določnega počakati kot rečeno vsaj še do četrtega septembra.