06/08/2012
Andrej Godeša
Foto in viri: BMW, Porsche, Toyota, ampnet
Toyota vpoklicala 1,4 milijone vozil, BMW 1,3 milijone in Porsche sto tisoč vozil
Toyota je po vsem svetu pravkar vpoklicala 1,4 milijone vozil. Gre za enega največjih letošnjih vpoklicev vozil zaradi tehničnih nepravilnosti ali pomanjkljivosti končne montaže. Spomladi 2012 smo bili priča podobnemu masovnemu vpoklicu vozil BMW in Porsche. Tudi MINI in Rolls-Royce nista bila imuna.
Toyota je na pregled in popravilo v pooblaščenih servisih med drugim vpoklicala kompaktno SUV vozilo RAV-4, obe limuzini Avensis T27 in Auris D-CAT. Servisi bodo preverili ali sta dve matici na zadnjem odbijaču dovolj priviti. Če te pomanjkljivosti ne bi odpravili, menijo pri Toyoti, bi zaradi zračnosti lahko prišlo do vpliva na pravilno sledenje in zanašanje zadnjih koles.
Kot omenjeno, je po vsem svetu v uporabi 1,4 milijonov teh vozil, samo v Nemčiji pa približno 70.000. Lastniki prizadetih vozil bodo v kratkem prejeli vabilo Zveznega urada za promet za pregled in morebitno popravilo. Pri Toyoti so izjavili, da jim ni znano, da bi v Evropi zaradi omenjene težave do sedaj že prišlo do kakšne prometne nesreče.
Že v februarju 2012 je velik vpoklic vozil izvedel Porsche. Aktualni model Cayenne, letnika 2011 in 2012 sta pokazala pomanjkljivost pri sistemu zapore prednjih brisalcev. Med notranjo kontrolo kakovosti so ugotovili, da lahko nepravilno blokiran modul brisalcev v zelo izjemnih primerih povzroči ohlapnost, nepravilno delovanje in se lahko celo iztrga. Vpoklicali so približno sto tisoč vozil. Prizadetim vozilom so zamenjali modul med popravilom, ki je v pooblaščenih delavnicah trajalo približno tri četrt ure. Popravilo je bilo za lastnike seveda brezplačno.
V marcu 2012 je izvedel vpoklic vozil po vsem svetu bavarski proizvajalec BMW. Vpoklicali so 1,3 milijonov vozil serij 5 in 6 modelnih let 2003 do 2010. Gre torej za prejšnjo generacijo vozil serije 5 in 6. Pri teh vozilih v nekaterih primerih ni bil pravilno montiran pokrov priključka kablov na akumulator v prtljažnem delu vozila. Po podatkih proizvajalca lahko napaka povzroči motnje na električni napeljavi ali izpad zaganjalnika. V izjemnih primerih se lahko prizadeti kabel pregreje, stopi izolacijo in povzroči požar. Tovrstni primer pa se po podatkih tovarne še ni zgodil. Kot je potrdil predstavnik tovarne, je bilo samo v Nemčiji približno 290.000 takih vozil in v Avstriji 15.000. Napako so s polurnim posegom brezplačno odpravljali na vseh pooblaščenih servisih.
S podobno napako, ki bi lahko povzročila požar, je proizvajalec januarja 2012 vpoklical tudi 235.000 vozil MINI.
Koncern BMW pa tudi v aprilu 2012 ni imel počitka. Razpoke v plastičnem ohišju dodatne hladilne črpalke turbinskega polnilnika lahko povzročijo kratek stik, kar v najslabšem primeru lahko privede do požara na motorju vozila. Znana sta dva tovrstna primera, vendar ni prišlo do večjih poškodb.
To bi se lahko zgodilo pri 9.500 vozilih znamk BMW, MINI in Rolls-Royce, ki so prišla iz proizvodnje v obdobju od aprila do junija 2011. Prizadeta so bila vozila BMW 5, BMW 6, BMW 7, BMW X5 in X6 z 8-valjnimi in 12-valjnimi motorji, MINI Cooper S in MINI John Cooper Works s 4-valjnim motorjem, kot tudi vozila Rolls-Royce z 12-valjnim motorjem. Največ teh vozil so izvozili v ZDA. V Nemčiji so registrirali le približno 360 teh BMW in 620 MINI vozil.
Seveda prihaja do podobnih vpoklicev tako »pri najboljših« kot tudi pri vseh drugih avtomobilskih znamkah. Večinoma gre za tako imenovane »tihe vpoklice«, ko napako na vozilu v smislu navodil tehnične službe odpravijo na pooblaščenih servisih že kar v okviru rednih servisnih pregledov. Le v primeru, ko kontrolni tehnični oddelki tovarn zaznajo možnost večjih okvar ali potencialne večje nevarnosti za vozilo in potnike, se tovarne odločijo za javni poziv k obisku servisov, kar pa ni poceni. Poleg samih stroškov vpoklica in odprave napake še najbolj trpi ugled, kar pozneje vpliva na trženje in prodajo vozil. Ali tovarne »kontrolirajo« in »špecajo« konkurenčne modele drugih proizvajalcev ni javno znano, vendar o tem krožijo urbane legende.
Novejši članki