08/06/2011
Prevod: Andrej Godeša
Drugi avtorji: www.krone.at, Avstrija; foto Klaus Kreuzer
Radarske pasti, laserske meritve ali sekcijska kontrola – ne glede na način, nihče med udeleženci v prometu ne mara merjenja hitrosti. Kdor ima srečo pravočasno izve kje so policisti postavili zasedo, ali kje stoji radarska škatla. Kaj takega izdati tudi nikakor ni kaznivo, je povedal Gerald Kumnig, vodja pravnega oddelka avstrijske avto moto zveze ARBÖ. Vprašanje je samo na kakšen način alarmirati druge.
Nenazadnje so tovrstna javljanja v Facebooku poskrbela za pozornost, poleg tega so organizirane tudi SMS opozorilne službe in že dolgo tega odgovarjajoča radijska obvestila. In kdor verjame da se odgovorne službe zato jezijo se moti. »Policija to pozdravlja v smislu prometne varnosti, kajti ljudje po opozorilu vozijo počasneje« nam je razložil pravnik. Da bi kdo šel po drugi poti samo zato da bi tam lahko divjal, tega ne verjame.
Stvari postanejo drugačne, ko kdo skuša opozoriti nasproti vozeče na policijsko radarsko zasedo s svetlobnimi ali zvočnimi signali. Kajti po določbah cestnoprometnih predpisov smejo vozniki uporabiti te signale le kadar želijo opozoriti druge na nevarno situacijo, kamor pa meritve hitrosti, vsaj v pravnem smislu, ne sodijo. Če koga pri tem ujamejo ga lahko po zakonu doleti kazen od 36 do 726 evrov, je za krone.at povedal Kumnig.
Sicer velja temeljno pravilo, da je dovoljeno vse, kar ni prepovedano. Kdor ima torej veselje do tega, in poleg tega še dovoljenje lastnika zemljišča ob cesti, se lahko postavi tja s transparentom v roki in opozarja na hitrostno kontrolo. S takimi tablami postavljenimi pred radarji, da vozniki lahko pravočasno zavrejo, opozarjajo na Dunaju.
Nasprotno pa so na podlagi zakona o telekomunikacijah prepovedani radarski opozorilniki, ki delujejo na podlagi radijskih valov, in javljajo prisotnost radarskih ali laserskih pasti, je povedal Kumnig. V teh primerih grozi že za posedovanje kazen celo do 4.000 evrov.
Oko zakona v Avstriji nima težav z navigacijskimi napravami, ki prikazujejo tudi položaj radarskih bliskavic. V Nemčiji in Švici si to predstavljajo drugače. Navigacijske naprave, ki prikazujejo položaj hitrostnih kontrol, so tam prepovedane. Vendar pa naj si potniki po nepotrebnem ne delajo skrbi zaradi tega že vnaprej. »Moralo bi biti bolj po neumnosti, da bi nekoga zaradi tega kaznovali«, je poudaril pravnik, ki za kaj podobnega še ni slišal. Policist bi moral ob intervenciji neposredno ugotoviti, da je ta funkcija vključena, in tako ostane vprašanje dokazovanja.
Odpri originalni članek v novem oknu >